Tuesday, October 18, 2011

: : Perjuangan & Peperangan : : ~MESTI!~

Seorang pelajar Malaysia bertanya kepada Sheikh Solah Abdul Fattah al-Kholidi, "Sheikh, apa kata sheikh mengajar di luar negara, di Qatar ke, di Malaysia ke, dll..." sebab beliau di sini (Jordan) ditekan dan disekat dakwahnya, sedang seorang tokoh (IM) sepertinya, dan alim dalam bidang tafsir, sudah pastinya mampu mendapat gaji puluhan ribu mudah2 jika mengajar di luar. Tapi apa kata beliau? "Inilah dia, bumi yang Allah janjikan di dalam hadith Rasul-Nya, yang kita akan memerangi Yahudi di akhir zaman."

*Nota: Disebut dalam hadith, bahawa di akhir zaman, umat Islam akan memerangi Yahudi di tebing sungai Jordan. Yahudi di sebelah sungai, umat Islam di sebelah yang lain.

**Tugas kita? Jom mantapkan tarbiyah. Pejuang nak lawan Yahudi pastinya subuh berjemaah. Bangun qiam mengalahkan semangatnya penonton World Cup. 10 muwassofat tarbiyah mesti dah mantap. Mutaba'ah mesti dah cukup. Amal fardi mesti dah power, amal jama'ie semestinya. Prioriti mesti dah tersusun kemas. Mim alif lam alif sin tiada dalam kamus hidupnya ^.^

(InshaAllah we all moving towards it,stop judging a person,it doesn't bring any benefit to us)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Selamat Berjuang