Tuesday, October 18, 2011

:: Rayuan Rabiatul Adawiyah & Kasih Cintaku::

 Ya Allah !
Engkau amat memaham jiwaku
Yang patuh kepada perintahMu
Dan sinaran pancainderaku
untuk beribadah kepadaMu
Jika aku mempunyai kuasa keatas diriku sendiri
Maka aku akan terus - menerus bermunajat  kepadaMu 
tanpa henti
Namun Engkau telah mentakdirkan aku
Di bawah kuasa seorang manusia 
 yang kejam dari hamba - hambaMu.

**************************************************

Ya  Allah! Ya Tuhanku !
Aku memohon perlindunganMu
Draipada apa yang boleh memalingkan diriku daripadaMu
Dari segala hijab yang boleh menghijabku daripadaMu.

Ya Allah ! Ya Tuhanku !
 Bintang - bintang bersinar indah 
telah tertutup mata- mata dengan lenanya
Semua pemilik telah menurunkan tirainya

Dan setiap yang bercinta telah bersatu dengan pencintanya
Dan di sinilah aku berada di hadapanMu

Demi kesucian  dan keagunganMu
Aku tidak akan terlena daripada beribadah kepadaMu
Setiap malam dan siang
Kecuali dengan tidak aku sengajakan
Sampailah aku menghadapMu.

*******************************************

Rabia'tul Adawiyah
Aku ingin menjadi persis dirimu
namun mana mungkin dengan jiwa ini
kotor rasanya menghadap Illahi
bahkan segan  mencapai cinta Dia yang selama ini ku miliki
aku mahukan cintaNya dalam hidupku
agar setiap dari kejadian halnya padaku
terasa indah bersama cinta itu.

Rabia'tul Adawiayah
dikau engajar rasa cinta dan kasih bila bertuhan
Aku selusuri jelajah mujahdahmu 
wahai serikandi islam ~
Rabiatul Adawiah,
Aku ingin bertemu denganmu 
dalam payungan cinta Nabi Muhammad SAW buat ummatNya
tka di padang mahsyar kelak.

**********************************************
Rabbana taqabbal do'a ana 
Ya Allah
Ya Rabbal A'lamin.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Selamat Berjuang