Wednesday, November 16, 2011

.::Lambaian Kematian Dalam Mimpiku::.

"Astaqfirullahal'Azim"
mimpi mainan tido
mana mungkin!
semenjak 2 menjak ni ...
seringkali aku mimpikan kematian menjemputku,
 entah kenapa...
bila terjaga,
aku terkesima,
 memandang diriku melalui tingkap tasawuf,
risaunya aku...
Apa yang aku nak bawa bila kematian itu benar2 berlaku pada aku ketika itu..
Aahhh....
takut benar bila memikirkan,
rasa  takut  menghadapinya kurang...
bilamana aku bacakan syair kematian pejuang2 syahid...
yang  menjadi bacaan tasbih zikirku saban malam,
lantas...
semangat syahid semakin membara,
Aku terlupa segalanya...
hanya jalan2 mencari  redha Allah yang ada dalam kepalaku,
apa yang aku boleh buat?..
selagi Allah pilih aku untuk sempat bernyawa dalam nafas Islam ini.
Medan mana yang dapat aku sumbangkan diriku?
kemana aku harus langkahi kakiku untuk redha Allah  itu..?
Aku buntu..mencari jawapan..
Allah~~
Kau dengar hambaMu ini.
berikanlah nafas jihad unukku,
Agar berani menghadapi Lmabaian kematian itu.


irbid~16/11/2011~rabu
-MH91-
Saidah Hafizah Mohd Hanapi 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Selamat Berjuang