Thursday, April 5, 2012

PUISI : Cintamu Selalu Di Hati


Bismillahirrahmanirrahim.

Puisi ini kutujukan khas buat kekasih hatiku- S86:)

Bisikan hati yanpa suara 
Didinding hati , salju dan hiba
Diketuk resah dibierai rasa
Sepi, bungkam dijeruk resah.

Badai godaan apakah yang melanda
Sepertimana sudah ku jangka,
Apakah aku hanya musafir 
Di desa ini sekadar mampir
Menumpang lalu hanya dipinggir.

Ku lewati gelanggang puisi 
Suasana suram tidak berpenghuni
Kerincing terasa sumbang berbunyi
Marwas seperti sudah jemu menemani.
Jari - jemari seakan kekok menari
Kuselusuri desa puisi ini

Di sini...pohon iman yang ku semai 
Ku sirami dengan air ketaqwaan
Menjadi sendi kekuatan
Berteduh seketika dalam ketenangan
Sebelum mencari jalan pulang
Destinasi ini hanya impian
Tersertak aku dari lamunan
  
Terima kasih Tuhan...
Kerana telah diberikan kesempatan
Aku redha dalam kepasrahan
Seandainya ini sudah ketentuan

Terdengar 'gemersik' berbisik
Walau tanpa suara 
Seruan tanpa paksaan
Wahai sutera kasihku...
Aku ada kerana kau ada
Lakarkanlah segalanya didadaku

Bebaskanlah...
Liang- linag lara dari hatimu
Disini..akrabilah aku
Paculah penamu
Walau tanpa warna
Walau tanpa suara
Aku tetap setia
Aku tidak pernah jemu

Wahai gemersik...
Aku letih merintih
Bisikan hatiku
Walau tanpa suara 
Hanya kau yang mengerti
Rahsia sekeping hati ini.

# misslovinginhubbyalways#

by : MH91-a.k.a- S91
IRBID: 05:50 pm : 12.03.20a12

1 comment:

Unknown said...

ija rindu abi sangat3x..nak pulang ke tanah air...:(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Selamat Berjuang