Tuesday, July 3, 2012

Puisi-MH : Aku Kerinduan

Aku kerinduan.

Aduhai airmata jernih
mengapakah dikau kembali ?
memabasahi bumi Jordan ini.
mengapa?

Aku cuba bertanya pada hati,
aku bersedih kah?
atas alasan apakah aku hatus bersedih?

Aku kerinduan.
kukunjungi kanas-kanas media mereka,
baru hari ini aku benar-benar rindukan kalian.

Aku faham...
inilah namanya
'insan yg jauh lagi dikenang...
yg dekat x sempat nak jenguk bertandang'

Aku rindu kalian:)
hanya Allah yg tahu.
Tak mampu aku sucikan air mata ini.
sungguuh...Aku rindu!

Ya Allah, beri kejayaan buat mereka.
Aku ingin jumpa mereka lagi.
lagi dan lagi...

mereka yg kurindui
jarang sekali aku berbicara segembira
hampir di dekad itu baru kita punya masa bersama
tapi sayang...
hanya seketika.
kalian..sekarang pulang
kepangkuan keluarga...
dan dakapan ibu bapa tercinta.
dan aku merindui kenangan-kenangan tinggalan kalian~

Aku...
merindui kalian.
sungguh!

----------------
by Mujahidah Hafizah.
at Sakan Yarmouk-Irbid, Jordan.
09:57 PM - Tuesday.

[ aku merindu senior2ku-terutamanya kak Jetty (naqibah usrah) ]
Bersama ini aku sertakan beberapa keping gambar kenangan terakhir kami bersama di bumi Jordan-
 1 JULY 2012-AHAD

Senior , terima kasih budi bicara kalian selama ini.
(= , =)


kak jetty~ bakal merinduimu~

aku-Mujahidah Hafizah

Wajah-wajah senior yg bakal meninggalkan kenangan di hati ini.

 aku dan kak ayuni

aku dan kak kamariah

Aku dan Kak Nabila



---------
Makan-makan bersama naqibahku-Kak JETTY Zamri.
~akan kusimpan kenangan kita bersama~
...abadi...




I miss u ~ Kak Jetty <3!

----------------------------
Ditulis di sakan Yarmouk,Jordan.
@11:23 pm- selasa.
oleh : Mujahidah Hafizah.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Selamat Berjuang