Wednesday, August 8, 2012

Nasihat buat Kaum Adam

Gambar hiasan
sudah lama saya perhatikan... dan di depan mata saya sendiri dua orang wanita dipermainkan oleh lelaki yg digelar ustaz oleh semua orang tapi perangai inshaAllah bakal menjadi seperti gelaran(pada suati hari nanti)..

ketahuilah kaum adam semua..
kami kaum hawa punya perasaan..punya hati..kenapa kalian begitu tegar bermain api dengan perasaan kami..walaupun bukan kena pada diri saya.. tapi perkara ini berlaku dengan orang sekeliling saya.. dan saya berdoa tidak terjadi pada diri saya..

ketahuilah kaum adam...
jika kamu telah memberi harapan kepada seseorang hawa.. kamu seperti telah memberi kegembiraan kepada kami.. kedatangan kamu ke rumah berjumpa dengan kedua ibubapa kami telah membuatkan sebuah PENGHARAPAN itu menjadi seperti realiti

tetapi ketahuilah kaum adam..
pabila mana PENGHARAPAN itu kami menganggap sebagai tanda serius.. kamu begitu berani bermain tipu daya di belakang kami..kami ada maruah..kamu taw tak kamu da bagi harapan kepada kami, famili kami.. kami malu untuk berdepan dengan keluarga bilamana keluarga kami da anggap kamu sangat serius dengan kami..

ketahuilah kaum adam..
kami ingin sesuatu ikatan yg sah.. bukan ikatan yg boleh dipermain-mainkan oleh kamu semua.. tolong kami mohon kepada kaum adam.. tolong jangan anggap semua perkara adalah PERMAINAN dlm hidup.. kalau betul2 sayangkan kami datanglah kerumah.. datang dengan jujur dan ikhlas.. jangan datang utk MEMPERMAINKAN kami..

ketahuilah kaum adam..
kamu ada kakak, adik perempuan dan inshaAllah bakal ada anak2 perempuan.. kamu bayangkan bagaimana jika perkara yang sama berlaku pada mereka yg kamu sayangi.. pasti kamu marah geram.. maka, jagalah hargailah diri seorang hawa..hatinya..dan maruahnya..

:: kecewa dan semakin terkilan dengan segelintir kaum adam..ingat kalau pertunangan itu sudah tidak dianggap serius..bagaimana pula dengan per-COUPLE-an ::

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Selamat Berjuang