Friday, June 21, 2013

Selamat jalan pertemuan, selamat datang perpisahan. (Ikipians-Yarmoukian)

Selamat Bertandang Rumah Online KNMH

Selamat jalan pertemuan, selamat datang perpisahan.

Bismillah,Alhamdulillah.

Pertama sekali, terima kasih buat semua sahabat yang sentiasa ada saat susah dan sesang selama empat tahun kita melayari bahtera menjntut ilmu ekonomi dan perbankan islam.Bermula di usia remaja seawal 19 tahun kita dipertemukan Allah dengan pertapakan Kursus Intensif Bahasa Arab ( KIBA ) di Cherating resort Kuantan, membawa perkenalan kita untuk mengenal hati budi, baik buruk budi pekerti selama dua tahun di Institut Kolej Iktisas Pahang ( IKiP ) sehingga berjumpa dan seterusnya dua tahun berikutnya kita bersatu dibawah satu agensi dan bumbung yang sama menyambung pembelajaran tentang ilmu bidang serta sebuah kehidupan bersahabat dengan keizinan Allah.

Alhamdulillah.Akhirnya dengan jayanya, hampir 9/10 daripada kita berjaya pulang membawa beberapa gulung ijazah selain ijazah khas ekonomi dan perbankan Islam sebagai lambang thiqah dan taujihah buat tatapan serta wasilah untuk menggarap lebih banyak peluang untuk menjadi sebahagian yang dapat bantu dalam maysrakat kelak,In sya Allah.

Hari ini,19 Jun 2013 akan menajdi sejarah penting buat saya dan mungkin bebarap sahabat yang lain, apabila segala kenangan bersama akan segera tersimpan kukuh setelah selesai sahaja mereka menjejakkan kaki ke Malaysia.Saya sangat yakin, walaupun secara peratus keseluruhannya kita semua adalah Graduan dari anak kelahiran Pahang,namun kemungkinan untuk kita berpisah selama-lamanya itu ada.Masing-masing bakal sibuk spdengan kehidupan nyata yang kita sama-sama cari dan bina selama tempoh kita belajar ini.Kesibukan kita bakal terisi.Kemungkinan akan Ada sahabat-sahabat yang bakal melanjutkan pembelajaran ke peringkat master,tidak kurang juga yang bakal menjawat jawatan apabila diterima bekerja dan sebagainya.Walau bagai manapun keadaan kalian, bersyukurlah dan lakuakanlah sebaiknya untuk diri, keluarga,ummah dan paling penting untuk daulah ( bukan hanya Malaysia, bahkan daulah Islamyah ),Insya Allahu taala a'lam 

Sebelum pengakhiran ini, saya ingin memohon beribu kemaafan kepada semua sahabat,tidak kira yang sempat atau tidak sempat saya ucapkan pada ketika kalian akan berangkat petang ini.

Mohon kalian menghalalkan segala makan minum, mohon kalian halalkan kasih sayang,pinjamkan duit semasa ketiadaan yang amat sangat.Terima kasih yang tidak terkata.Subhanallah ;')

Minta maaf andai saya, Saidah Hafizah Mohd Hanapi sahabat kalian ini sepanjang bersahabat, saya berkelakuan seakan acuh tidak acuh melayani kehendak kalian, Tidak berusaha menjaga kebajikan persahabat kita bersama, dan mungkin saya kurang serta jarang bersemua jiwa dan rasa saat kita bersama kerana rasa selesa saat diam hikmah bersendirian.

Namun, terima kasih kalian tetap baik dan membaikkan saya seadaya agar saya mampu berfikir seperti seorang pemikir dewasa. pada banyak hal dan ketikanya.Terima kasih.Jujur dalam kalian sedar atau tidak,hakikatnya saya banyak meneladani, mempelajari serta menjadi sesuatu dari biah yang kita cipta dan bina.Alhamdulillah, kalian adalah pusat pentarbiyahan saya tentang manusia samada belajar tentang bahasa jiwa atau juga perasaan.Terima kasih semua.

In sya Allah, wajah-wajah kalian akan sentiasa ada dalam hati saya.Akan saya kenang kalian selama-lamanya, baik sahabat lelaki dan terutamanya sahabat-sahabat perempuan saya.KITA 1 Kiba,1 Ikip, 1 University, takkan hilang dans entiasa seiring dengan sejarah perjalana saya sebagai seorang remaja yang meningkat dewasa.Insya Allah, tidak akan! ( kecuali saya ditakdirkan hilang ingatan, wallhu a'lam ).

Akhir kata, selamatlah kalian semua dalam perjalanan musafir semula ke Malaysia beberapa jam dari saat post ini.Dan, semoga berjaya dalam kehidupan kalian masing-masih.Sebelum terlambat, TAHNIAH lagi sekali saya jeritkan untuk kalian.

Alhamdulillah.Semoga jodoh berpanjangan hendakNya.

Letak tapak tangan pada dada dan ucap,

" Demi Allah,
saya sayang semua sahabat-sahabat saya. semoga kau panjangakan perkenalan kami sehingga ke akhirat.Amiiin ;') "

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Selamat Berjuang