Wednesday, March 28, 2012

"Tuhan,Mengapa Wanita Mudah Menangis?"


‎"TUHAN, MENGAPA WANITA MUDAH MENANGIS?"



JawabNYA : Kerana wanita itu unik ..
AKU ciptakan ia sebagai makhluk istimewa ..
AKU kuatkan bahunya
untuk menjaga anak-anaknya ..
AKU lembutkan hatinya
untuk memberi rasa aman ..
AKU kuatkan rahimnya
untuk menyimpan benih manusia ..
AKU teguhkan peribadinya
untuk terus berjuang saat yang lain menyerah ..
AKU beri dia naluri
utk mencintai anak-anak dalam keadaan apapun ..
AKU kuatkan batinnya
untuk tetap menyayangi walau dikhianati oleh teman,
walau di sakiti oleh orang-orang yang ia sayangi ..
Wanita makhluk kuat,
tapi jika satu saat dia menangis itu kerana
AKU beri dia air mata utk membasuh luka batin
dan memberi kekuatan baru ....

"Dunia adalah perhiasan, dan perhiasan terbaiknya adalah WANITA SHOLEHA" (HR Muslim & Nasai).

Barakallah fiikum...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Selamat Berjuang