Thursday, April 19, 2012

puisi : ~ s e d a r ~

-s e d a r - 

 "Aku ingin menyedari sebuah hakikat,
bahawa aku ini adalah khalifah,
Maka..aku telah disedari,
bahwa akulah  khalifah yg dahulunya...
aku sendiri pernah tidak sedar!
sejak itu,aku sedarkan diriku,
untuk kenal beza nilai islam dan jahilyyah.
ternyata, kesedaran itu memberikan aku jalan,
jalan untuk menjalankan tugas-tugasku sebagai khalifah.
sehingga... apabila aku keluar berjalan di bumi Allah ini,
aku akan selalu sedar dan ingat...
bahawa Akulah khalifah yg bertugas menyedarkan mereka yg telah lalai dalam tugas wajib mereka.
Aku akan tetap sedarkan mereka,
sampai mereka sedar bahawa tiada yg lain kecuali Allah."

# Allahu ghyatuna-Allah matlamat kami ( muslim>mukmin>mukhsin>muttaqin )#



by : Mujahidah Hafizah.
ditulis di kanvas nota Mujahidah Hafizah.
masa : 05:21 petang (waktu Jordan)- selasa
- KRI :Kongsi Rasa Iman -

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Selamat Berjuang