Friday, November 4, 2011

Pena Khas Buat Dia - Tunangku=)

Bismillahirrahmanirrahim..

Tunangku,=)



Tunangku,
aku minta maaf ya...
kerna...
Aku raih rasa gembira bersamamu,
Aku tagih rasa simpati cerita dukaku padamu,
Aku goda imanmu,
di saat aku sedang dirasuk perasaan rindu.
Tunangku,
ku mohon kau maafkan aku.


Tunangku,
Aku bersyukur mengenalimu, 
Berbicara denganmu..
menghilangkan nada resah gelisahku,
namun,di suatu sudut...
aku semakin bercelaru,
antara penyakit hati atau perasaan  rindu?..


Tunangku,
Andai ini bukan masanya,
Andai ini belum jalan jodoh kita,
Aku ingin berkata..
"biar dahulu ya.."
Tapi mungkin silap aku juga..
yang ketka dulunya terlalu beria-ia,
Atau memang kisah aku akan  bermula,
Kerana Allah tahu aku sudah bersedia.


Tunangku,
Benarkah keputusan ini,?
Aku bimbang ia hanya risalah hati,
Aku takut menyesal kemudian hari,
disebabkan keputusan terburu - buru diri sendiri,
bagaikan Allah ditolak ketepi..?




Tunangku..
aku masih muda remaja,
masih banyak hal yang dicita,
namun ,jika dikau sudah bersedia,
memikir bergalas tanggung semua,
aku ingin kebebasan dalam cerita kita,
agar bebas terikat denganmu sahaja.=)


Tunangku,
Aku tahu saatnya pasti tiba,
mari kita tajdid langkah semula,
benarkah kita akan bercinta 
dan meraih cinta Yang Maha Kuasa,
kalau saat  kita sudah selalu berdua?...


Tunangku,
tolonglah aku..
ketika aku sedang dalam kelemahan,
kau pinjamkan aku kekuatanmu,
Jika Aku terasa ingin menghambur keamarahan,
kau pinjamkan aku rasa sabarmu,
ketika aku dihimpit kesedihan,
kau pinjamkan aku seluruh dirimu menghiburkan diriku,
dan ketika aku dibawa ketemu Tuhan...
Kau pinjamkan aku mulutmu,
agar kau lafazkan kalimah quraniah selalu buatku,
selaku tunangmu....


Tunangku,
Kita sama - sama tak tahu ..kan?
Kita tak tahu di masa bila kita akan bertemu..
kita tidakkan tahu di tahun bila kita akan bersatu,
kita tidakkan tahu adakah perkahwinan akan berlaku,
antara kau dan aku...
dan kita tidak kan tahu..
siapa yang akan pergi dahulu.,
aku mencintaimu sekadarnya yg aku mampu,
tetapi perjalannan ini..hanya diriku dan Tuhanku,
kerana antara keduanya...
kematian itu..lebih menjadi igauan rinduku.

INNA SOLATI WANUSUKI WAMAHYAYA..WAMAMATI LILLAHI RABBILA'LAMIN..


Saidah Hafizah Mohd Hanapi,
~MH91~
04/11/2011
10.18 PM
IRBID,JORDAN


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Selamat Berjuang